Якщо вам запропонують "скажені гроші" або пообіцяють карколомну кар'єру упродовж півроку роботи, не вимагаючи при цьому ні диплому про освіту, ні будь якого досвіду, насторожіться. Чудес не буває. Пропонуємо вам декілька простих порад. Головна з них - думати власною головою і не розраховувати на легкі гроші.
Правило здорового глузду. Оцінюйте пропозицію адекватно!
Якщо ви претендуєте на вакансію секретаря на ресепшен, сисадміна або менеджера з продажу і зустрічаєте оголошення з неймовірними умовами і нечуваним заробітком... Це привід насторожитися. Швидше за все, вакансію пропонує недобросовісний працедавець.
Порада: при пошуку роботи обов'язково проаналізуйте середній рівень оплати праці! Адекватний і відповідальний працедавець запропонує вам средньоринкову компенсацію (плюс-мінус 20%). Золоті гори і шикарне майбутнє обіцяють не чисті на руку компанії.
Ні за що не платіть!
У деяких фірмах претендентів наполегливо переконують: для отримання бажаної посади їм просто необхідно заплатити "енну" суму. Наприклад, за курс навчання, за підписання договору або (ця схема зустрічається у деяких туристичних фірмах) за оформлення міфічної дисконтної картки і тому подібне. Шахраї вигадують безліч способів виманювання грошей у претендентів.
Порада: дотримуйтеся принципу: за роботу повинні платити вам, а не ви - фірмі! Добросовісний працедавець ніколи не вимагає від претендентів грошових вкладень. Якщо при працевлаштуванні вам пропонують сплатити яку-небудь послугу (навчання, ксерокопіювання документів, придбання витратних матеріалів, виготовлення банківської картки, на яку нібито нараховуватиметься ваша зарплата і тому подібне) - швидко тікайте з цієї компанії. Заробітку ви тут точно не отримаєте.
Не вірте на слово!
Один з найпоширеніших способів обману - недотримання усної домовленості між працівником і працедавцем. Якщо вас нібито приймають на роботу, але при цьому відмовляються оформити стосунки документально, дотримуючи ТК, - не погоджуйтеся. І не вірте "розхожому" вислову шахраїв: "на час випробувального терміну ми не укладаємо договору і не вносимо запис до трудової книжки" - як би переконливо він не звучав.
Порада: ніяких усних обіцянок - тільки договір! Ваші стосунки з організацією слід оформити документально. Вимагайте, щоб з вами уклали трудовий договір. У документах мають бути чітко прописані усі умови роботи і обов'язки сторін, у тому числі розмір і порядок нарахування зарплати та інші виплати. Усні обіцянки ні до чого не зобов'язують.
Ще один важливий момент, на який варто звернути увагу, щоб не бути обдуреним. Ні для кого не таємниця, що в деяких фірмах частина зарплати не фігурує у бухгалтерському обліку, а виплачується співробітникам "чорним налом". Тобто офіційно співробітник отримує 1000, а раз на місяць начальник видає йому особисто в руки конверт з $700. Цей механізм зручний фірмі, яка таким чином заощаджує на податках. Але для працівника це може стати пасткою: у будь-який момент адміністрація фірми має право затримати виплату грошей на невизначений термін або взагалі відмовитися видавати "конверт". У результаті працівникові доведеться задовольнитися невеликою офіційною заробітною платнею. Отже, погоджуючись на "сірі" і "чорні" схеми оплати праці, ви завжди ризикуєте.
Декілька слів про МЛМ
Серед тих, що дають оголошення про вакансії завжди величезна кількість представників так званого багаторівневого маркетингу, або МЛМ (від англ.- Multу Level Marketing). Тут вам запропонують реалізувати деякий товар. Але продавати вас навчать лише після того, як ви заплатите необхідну суму. І не продавати товар, а лише ідею працювати в МЛМ тим, хто там ще не працює. На презентації вам десятки разів скажуть: "Ви зможете зробити свій бізнес". Чи: "Ви відкриєте свою справу". І переконуватимуть, що це не піраміда! Звичайно, піраміда...
У будь-якому випадку, МЛМ - це не добре і не погано. Це законна, хоча і не позбавлена лукавства бізнес-модель. Вона засвідчує свою ефективність вже багато десятиліть по всьому світу. Як і в будь-якому бізнесі, в МЛМ виграють лише одиниці - найудачливіші і, природно, готові до ризику люди.
Порада: не соромтеся прилюдно поставити "незручні" питання про МЛМ! "Що від мене потрібно у більшій мірі - продавати товар або притягати нових розповсюджувачів?" і "Скільки своїх грошей я повинен вкласти напочатку?", - запитайте про це працедавця. Отримавши відповіді, ви з'ясуєте ситуацію не лише для себе, але й для інших людей, що прийшли на презентацію. 2010-10-20 | Автор: | http://www.rabota.ru/
|